Quellenverzeichnis für Konferenzen

Posterbeiträge

a) Tagung der Sektion
Sonderpädagogik der DGfE 2023

b) Erasmus+ Cooperation Partnerships 2023 – Kick-off-Treffen

Educational Robotics to Support Inclusive Education in Primary Schools

Literaturverweise

Bartholomeu, Daniel; Montiel, José Maria; Couto, Gleiber; Bueno, Cintia Heloína; Garcia, Fernanda Helena Soares; Pessotto, Fernando (2021): Social Skills and Social Acceptance in Different Educational Levels: A Cross-Sectional Study. In: PSYCH 12 (11), S. 1886–1899. DOI: 10.4236/psych.2021.1211114.

Caballero-Gonzalez, Yen-Air; Muñoz-Repiso, Ana García-Valcárcel; García-Holgado, Alicia (2019): Learning computational thinking and social skills development in young children through problem solving with educational robotics. In: Miguel Ángel Conde González, Francisco Jesús Rodríguez Sedano, Camino Fernández Llamas und Francisco José García-Peñalvo (Hg.): Proceedings of the Seventh International Conference on Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. TEEM’19: Technological Ecosystems for Enhancing Multiculturality. León Spain, 16 10 2019 18 10 2019. New York, NY, USA: ACM, S. 19–23.

Kandlhofer, Martin; Steinbauer, Gerald (2016): Evaluating the impact of educational robotics on pupils’ technical- and social-skills and science related attitudes. In: Robotics and Autonomous Systems 75, S. 679–685. DOI: 10.1016/j.robot.2015.09.007.

Kessels, Ursula; Nishen, Anna K.; Schieck, Diana (2021): Segregation und Zugehörigkeitsgefühl in heterogenen Klassen. In: Gerda Hagenauer und Diana Raufelder (Hg.): Soziale Eingebundenheit. Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und LehrerInnenbildung: Waxmann, S. 99–112.

Krull, Johanna (2014): Soziale Ausgrenzung von Erstklässlerinnen und Erstklässlern mit sonderpädagogischem Förderbedarf im Gemeinsamen Unterricht. Social rejection of first-graders with special educational needs in general education classrooms. Lengerich, Berlin, Bremen: Pabst Science Publ.

Luna, Pablo; Guerrero, Jerónimo; Rodrigo-Ruiz, Débora; Losada, Lidia; Cejudo, Javier (2020): Social Competence and Peer Social Acceptance: Evaluating Effects of an Educational Intervention in Adolescents. In: Frontiers in psychology 11, S. 1305. DOI: 10.3389/fpsyg.2020.01305.

Ponticorvo, Michela; Rubinacci, Franco; Marocco, Davide; Truglio, Federica; Miglino, Orazio (2020): Educational Robotics to Foster and Assess Social Relations in Students‘ Groups. In: Frontiers in robotics and AI 7, S. 78. DOI: 10.3389/frobt.2020.00078 .

Abbildungsverweise

Illustrationen Mädchen und Junge: https://slidesgo.com/theme/back-to-school-social-media#search-Back+to+School&position-1&results-148, abgerufen am 19.09.2023

Roboter Grafiken:
NicoENino/Adobe, abgerufen am 19.09.2023

Partnerländer Fahnen:
Council of the European Union, General Secretariat of the Council, (2020). I colour in Europe, Publications Office of the European Union. https://data.europa.eu/doi/10.2860/806191

UDE Logo:
https://www.uni-due.de/offen-im-denken/logo.php,
abgerufen am 19.09.2023

Funded by the European Union Logo:
https://ec.europa.eu/regional_policy/information-sources/logo-download-center_en,
abgerufen am 19.09.2023

Irvan Kurnianto, School free icon,
www.flaticon.com, abgerufen am 19.09.2023

Afian Rochmah Afif, Training free icon,
www.flaticon.com, abgerufen am 19.09.2023

Freepik, Elearning free icon, www.flaticon.com,
abgerufen am 19.09.2023

Freepik, Robot free icon, www.flaticon.com,abgerufen am 19.09.2023

Freepik, Analytics free icon, www.flaticon.com,
abgerufen am 19.09.2023

SDG-Grafiken, https://unric.org/de/17ziele/,abgerufen am 19.09.2023